O cientista de dados dentro da IBM Research - Análise de dados de Seguro Saúde

18/08/2017 (Sexta-feira)

Análise de dados na área da saúde suplementar (seguro-saúde) tradicionalmente foca em estatísticas e análises sobre indivíduos, seja nos médicos e demais provedores ou em pacientes e clientes. Nesta apresentação descrevemos um projeto piloto no Brasil, desenvolvido com uma grande empresa na área, onde um grande banco de dados de pedidos de reembolso foi analisado com tecnologia de Graph Analytics que permite a exploração e análise em profundidade das relações entre indivíduos e entidades de um sistema. Esse projeto exemplifica uma nova geração de tecnologias analíticas que estão deixando os laboratórios de pesquisa e fazendo parte do dia a dia das empresas.

Ana Paula Appel

Data Scientist - IBM Research

Currently working as a Data Scientist at IBM Research Brazil with analysis of Very Large Networks and Data Sets. Her interests are especially in social media and network with a focus on temporal data. She has a B.S. in Computer Science from the Federal University of Sao Carlos (UFSCar), an M. Sc. and Ph.D. degree also in Computer Science from the State University of Sao Paulo (USP). She did internship at Carnegie Mellon University (CMU) for 1 year in 2008. And was also a post-doc at Federal University of Sao Carlos (UFSCar).
She has several publications in data mining and graph mining field and several patents filed in data analytics area. Also she organized the Workshop on Mining Social Data at Work (MSDW) in conjunction with 13th IEEE International Conference on Data Mining (ICDM) and the Brazilian Symposium on Knowledge Discovery, Mining and Learning (KDMILE) since 2012. And has been part of programs committee as PKDD, KDD, KDMILE, SBBD and JIDM.